Påtvingad paus

IT-system är (kan vara) ett förbannat elände.

Sitter alltså på jobbet och ska utföra Väldigt Viktiga Väsentligheter, men blir utkastad ur det system som ska användas för uppgiften.

Passar då på att kolla den senaste utvecklingen i den senaste näringslivssåpan i landet, den som handlar om konvulsionerna kring Swedbank. Sett så här från sidan verkar det vara en rejält oregerlig soppa det där. Och beslutet att sparka VD:n verkar väl inte vara så där alldeles ... eh ... klokt. Spontantycker man här, utan att egentligen veta närmre.

Som kund i banken kan jag dock inte låta bli att följa spektaklet, och jag ska nog erkänna att det som nu utspelar sig gör att jag börjar fundera på om man inte ska ta och flytta sina små sparslantar någon annanstans.

Annars slår man en koll på börsutvecklingen, som ser litet roligare ut idag än den gjort den senaste tiden. Åtminstone för somliga marknader. Som vanligt använder jag Morningstar för att få överblickskoll. Som fondsparare är informationen där betydligt lättare att ta till sig än det mesta. Gillar särskilt att man får information både om index-utvecklingen och om växelkurserna. Överhuvudtaget är f.ö. den sajten rätt allmänbildande.

Systemeländet är fortfarande nere.
Sur är jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Aktieläget

Förmögenhetssammanställning med extra allt