Kommande månad - juli

Juni blev en månad med ovanligt stor aktivitet vad gäller penningafronten. Följande händelser kan noteras:

- Köp av kommande resa, där slantarna för samtliga deltagare transporterats via mina konton.
- Försäljning av flytetyget, vilket gjort att jag har haft ovanligt mycket kontanter.
- Skatteåterbäringen
- Köp i portioner av indexfonder för pengarna från den gamla guldfonden
- Småspekulationer i minifutures
- Köp av ny guldfond, som resultat av det lärande tidigare affärer gett tillsammans med ett rätt intensivt läsande
- Insläng av månadens sparslant

Så här mycket har jag inte tänkt att hålla på nu i juli. Fram till nästa lön planeras följaktligen inga nya köp eller omplaceringar inom mitt sparande. tvärtom. Nu får det tuffa på och sköta sig självt, sparkapitalet.

Nästa lön kommer till följd av semesterersättning av vara något högre än normalt och den planerade sparslanten kommer att uppgå till 7500 kr, där 2000 kr ska stanna på sparkontot och 5500 kr ska in i fonder.

Så ser planen ut.

Koll på läget kommer jag att hålla, men nu går jag in i ett mer passivt förhållningssätt. Och riktar merparten av uppmärksamheten mot annat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer