Stuff

Saker och ägodelar är något som inte sysselsätter mina tankar särskilt mycket. Jag shoppar inte särskit mycket och mina konsumtionsmönster kan nog bäst beskrivas som ganska tråkiga.

Sedan jul har följande prylar inhandlats eller erhållits som present eller julklapp:

1. En iPhone 6s, köpt som ersättning för den gamla 4s man hade.
2. Två mobilfodral, varav ett vattenskyddat, eftersom man rör sig där ett sånt behövs.
3. En rakapparat. Vanligtvis används hyvel, men i vissa lägen är den bra att ha.
4. Sex böcker, ty en del såna vill man kunna återvända till.
5. Tre par blommiga kalsonger.
6. En morgonrock, som man schavar runt i på helgerna.
7. En fällkniv av kvalitet, för turerna ut i skogen.

Det är allt. Prylar som man gjort sig av med omfattar en skjorta som gick sönder samt flytetyget med paddel, pump och kapell.

Ambitionen att banta antalet ägda prylar går så där. Men finns kvar.

Den bästa sak jag äger visas på bilden nedan. Den används varje dag. Och jag är helt beroende av den.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Omviktning