Gårdagens inventering

Var tämligen begränsad och syftade till att få koll på vad jag har i form av underställ, kalsonger och strumpor. Och jag är väl försedd, utom vad gäller strumpor.

Tanken var också att rensa litet, men där går jag alltid bet. Jag har svårt att slänga saker som kan användas. Och det gör att antalet grejer på listan ökar istället för att minska. Det enda som rensades ut igår var en strumpa som det gått hål på. Den andra behöll jag, som reserv.

Listan över ägda grunkor kompletterades också med nyligen köpt Apple TV och nyköpet av router för mobilt bredband.

Rensningsprojektet är dock inte övergivet. Somliga pinaler har nu en status som gör att de kan användas en gång och sedan gå hädan. Det gäller främst en del kläder. Köpstopp gäller tills det är gjort. Fem skjortor ska bort. Tanken är att beståndet ska uppgå till 10 jobbskjortor, fem fritidsskjortor och fem sommarskjortor. Som mest. Idag har jag 25 skjortor, så fem ska bort.

Nästa inventering inriktas på mina böcker. Där finns en del att ordna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer