Höga värderingar

Är ju omdömet i mitt favoritmarknadsbrev. Och det senaste årets samlade uppgångar börjar närma sig 30 %, trots mina förlustspekulationer. Det börjar kännas litet ansträngt.

Särskilt USA börjar antydas vara övervärderat. Och i marknadsbrevet rekommenderas nedviktning, men jag håller nog kvar vid min i riskavseende något defensiva modell ett tag till.

Annars har det skuttat till nu på slutet. De bäst utvecklade innehaven följer.

Latinamerikafonden: + 5,02
Teknologifonden: + 3,75
Europafonden: + 3,51
Asienfonden: + 3,01
Småbolag Europa (fond): 2,33

Negativ utveckling har spekulationskonto, guldet, råvarorna och Afrika.

USA-fonden har också gått upp men saggar jämfört med nämnda.

Totalt är för närvarande 38 % av innehavet i Min Egen Fond att räkna som defensiva poster. Så får det fortsätta till och med juni. Sedan får vi se. Men blir det en större nedgång snart har jag en kassa i beredskap.

Som alltid: Plan A. Och Plan B.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget