Nya tider

Årets första dag. Som tillbringas, men inte mycket mer än så.

Förhoppningarna inför året kontempleras. Kanske blir jag miljonär, kanske inte. Förmodligen kommer jag att fortsätta sparandet, men om jag nu är ärlig bringar varje ny sparad krona mindre och mindre tillskott till det underliggande målet, som främst handlar om trygghet och relativt oberoende. Jag är i stort sett där jag vill vara när det gäller det. Ytterligare marginaler sker ju på bekostnad av livet nu och där börjar det finnas annat som lockar.

Men huvudplanen ligger ändå fast. Årets lönejustering kommer dock att plockas ut i konsumtion. Inte sparas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer