Läget v 1 2022

Det är kallt ute och jag har spenderat någon timme på att uppdatera läget.

Det ser ut så här:

1. Jag behöver komma i bättre fysisk form. Därför har jag bestämt mig för att gå. Fyra gånger i veckan. Minst trekvart. Hittills följer jag schemat och idag är det dags igen. Trots 20 minusgrader.

2. Den sista december uppgick värdet av Min Egen Fond till mer än en mkr. Det gör den inte längre. 

Diagrammet nedan visar utvecklingen för mina samlade finansiella tillgångar hittills i år, uppdelat på tillskotten från sparande och avkastning. Denna månad och kommande, under antagande om normal utveckling. 

Prognosen för året har fladdrat till, nedåt, men det är långt kvar till nästa nyårsafton.

Nu ska promenaden företas.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer