En söndagsmorgon

Sitter i fåtöljen, dricker kaffe, fryser om fötterna och spårar runt bland diverse media på nätet. Funderar litet över livet och hur det relaterar till prylar. Och över hur jag själv numera förhåller mig till såna.

Snubblar då över den här artikeln:


Som handlar om risken att prylarna tas över, och i någon mening även att de tar över.

Perspektivet är intressant. För mina egna funderingar kretsar rätt mycket kring hur jag med hjälp av ett minimalt antal prylar, selektivt valda och kopplade till varandra, fysiskt och på annat sätt, ska kunna leva ett enkelt, lätt och rörligt liv. Här ingår också konfigurationer uppkopplade prylar. Inte minst när det gäller hanteringen av min privata ekonomi, som är höggradigt uppkopplad. Och rörlig. Bara ett exempel av relevans: Min databas över vad jag har ligger i det s.k. molnet. Alltid åtkomlig.

Artiklar av länkat slag får en att tänka. Därför är de bra.

Och det ser ut som att jag har en del att tänka igenom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget