Bloggkaraktär

Bloggen ändrar nu litet karaktär och kommer framöver mest att innehålla kortare dagboksanteckningar. Innehållet kommer att kretsa kring tre temata: träning, min ekonomi och min vardag.

Just nu är jag förkyld och har lagt träningen på is tills dess det ordnar sig. Sedan väntar fem månaders mer fokuserad träning. Allsidig sådan: jag ska bli starkare, rörligare och få bättre kondition.

Och programmet läggs därefter. Under januari väntar per vecka: ett cirkelpass, två styrkepass och två konditionspass. Förmodligen kommer det också att gälla februari. Från mars kommer nog ett av styrkepassen att ersättas av konditionspass fram till och med maj. Rörlighetsträning kommer att läggas in främst i de kortare passen.

Ekonomin kommer under 2018 i huvudsak att få sköta sig själv. Avsatt egentlig sparslant går in i fonder enligt viktmodellen. Extrasparande sker som träningsbelöning (vart genomfört pass kostar 50 kr in på sparkonto) samt överskott efter konsumtion och egentligt sparande. Här är inget nytt, utom mer begränsat fokus på det hela.

Huvudfokus 2018 blir träningen. Den sista maj ska jag vara i form igen. På riktigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Varningsord