Medium Amanda

Det landade ett mejl i min låda för en stund sedan. Ett sånt där som gör mig förundrad.

Mejlet inleds med frasen "Kära X" och fortsätter "Vår energi kom till mig i en vacker vision."

Redan där drabbas jag av antipatier.

Därefter påstår människan (?) att hon (?) kan se att jag befinner mig "på korsvägar" och - något senare - att hon (?) har "gåvorna att göra mitt liv bättre". Det innebär tydligen att mitt "kassaflöde kommer att öka väsentligt".

Sen vill hon (?) att jag ska klicka på en länk och förse henne (?) med information så att hon (?) kan berätta för mig exakt vad jag ska göra för att få "pengar och alla bra saker".

Såna här mejl skulle inte finnas om de inte fungerade. Tillräckligt många klickar tydligen på länkar av slaget för att det ska vara värt att skicka ut sånt här.

Märkligt ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Spekulationsportföljen - uppdatering