Kommande månad

I början av nästa vecka kommer lönen att landa på mitt lönekonto. Och den kommer att nyttjas så här, uppdelat på konsumtion, kort sparande, långt sparande och förväntat överskott. Redovisat i procent.

100 = 69,7 + 25,6 + 1,1 + 3,7

Det samlade sparandet förväntas alltså bli 30,4 procent av den här lönen. Vi får se om jag lyckas med det. Men räkningsbelastningen kommer att vara ganska låg resten av året och jag har bara ett större inköp planerat. Köpstoppet vad gäller kläder gäller än. Och som det ser ut i garderoben kommer det att hålla över sommaren nästa år. Problemet här är inte att jag saknar kläder, utan att jag har för mycket av den varan. Och att jag inte kommer till skott med rensningsplanerna.

Det senare är ett märkligt fenomen, som jag nog återkommer till i något senare inlägg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Spekulationsportföljen - uppdatering