Spridda skurar

Ligger i soffan sedan någon timme. Kan inte somna om, så jag har ägnat en stund åt att summera 2018 och småplanera 2019. Några spån:

Under 2019 ser det ut som att värdet av mina samlade tillgångar kommer att passera 1 mkr för första gången sedan 2006. Det finns dock en väsentlig skillnad mellan då och nu. Då låg min skuldsättningsgrad på 73 %. Nu ligger den under 5 %. Det jag har nu är mitt, så var det inte då.

Preliminärt ser det också ut så att jag kommer att kunna fortsätta att spara på nuvarande nivå även under kommande år, trots att mina boendekostnader kommer att öka rejält. Bilåkandet kommer dock att minska och en del av det slöseri jag ägnat mig åt i övrigt kan jag dra in på.

Livsföringen i form av prylar kommer att hållas igen, förutom en del nya möbler och annat till nya bostaden. Istället belägger jag mig med köpförbud när det gäller sånt som kläder, skor, böcker och annat sånt.

Rensningsprojektet återupptas. Nu ska här slitas och efterhand slängas tills jag når lämplig nivå.

Träningen ska återupptas redan i morgon. Visserligen blir det sannolikt under visst motstånd. Fokus får ett tag ligga på baskondition och på rehabiliteringsträning. Axeln spökar, men bör gå att komma till rätta med på sikt.

Tillvaron känns rätt bra för tillfället, även om jag just nu fryser om fötterna.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Aktieläget

Förmögenhetssammanställning med extra allt