Mål och prognoser

Man har ju såna och gör såna.

På målfronten kretsar nu det mesta kring beloppet en mkr. Det är som mål uppnått för storheterna totala tillgångar, nettoförmögenhet, finansiella brutto- respektive nettotillgångar. De senare uppgår i skrivande stund till knappt 1,2 mkr.

Vidare på måltrappan finns en mkr i finansiella nettotillgångar, exkl. livförsäkringen, samt en mkr i Min Egen Fond. Det förra beräknas nås i juli i år, det senare i maj nästa år. Enligt mina prognoser. 

Mina aktuella prognoser, med mina normalavkastningsantaganden som grund, visar att såväl sparande som avkastning kommer att landa i trakten 110 tkr vid årets slut. Totalt en ökning av mitt monetära värde om 220 tkr, alltså.

Men.

När man minns hur tokigt man tänkt
och hur fel man fått
och hur annorlunda det i regel har gått
och hur världen har drabbats av sällsamma
metamorfoser,
får man årligen mindre och mindre respekt
för prognoser"

Alf Henriksson

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Mina innehav: USA-fonden