Alla ägg i samma korg

Så där. Pengarna från försäljningen av lånekorgen har nu landat där de ska vara, vilket innebär att alla innehav i Min Egen Fond har samlats på mina konton hos Avanza.

Så ska det förbli, mest för att det förenklar den praktiska hanteringen av saker och ting.

Annan nyhet är att jag har skruvat till min viktmodell: lägre vikt sätts bland annat på USA, Sverige och ränteplaceringar. Större vikt tilldelas Asien, Japan, Europa, Östeuropa och min klimatfond. Innehavsfördelningen justeras efterhand, genom köp, inte genom försäljningar.

Aktuella vikter kommer att presenteras under fliken Min Egen Fond, men uppdateringen dröjer någon dag.

Ingen träning idag, utan vila.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Fattiga och rika