Avslutat räntesparande

Under 2017 provade jag att låna ut via Lendify. Totalt skyfflade jag in 10 000 kr där, som fördelades på lån med 5 års löptid. På det året har pengarna genererat 387,52 kr i ränta. Efter avdrag för avgifter och skatt.

Och det var väl OK.

Det jag inte har tyckt om med modellen är lånens löptid, som låst pengarna och gjort dem svårflyttade. Nu har dock Lendify begåvats med ny funktion, en andrahandsmarknad, vilket gjorde att jag kunde sälja bort mitt konto och plocka ut pengarna. Vilket då alltså gjordes omgående.

För egen del föredrar jag nog andra investeringsformer. Men jag har inte varit missnöjd. Tvärtom. Och jag tror nog att tjänster som Lendify kommer att ha framtiden för sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget