Några spån

- Gårdagens löpning passerade på ett sätt som ger hopp inför framtiden. Visserligen kan jag inte säga att tempot var särskilt imponerande och trots all skidåkning blev kroppen tvungen att arbeta på ca 89 % av maxpulsnivå. Man är inte ung längre.

Men det där beror nog mest på att de arbetande musklerna inte har hunnit anpassa sig till rörelserna, snarare än i brister hos de centrala hjärt- och lungfunktionerna. De senare är numera vid god vigör, efter alla pass i skidspåret.

- Träningen har även medfört att jag nu är nära målet för den viktnedgång jag strävat efter. Just idag ligger jag 200 g under målvikten, men jag vill gärna se att jag håller målvikten som medelvärde under en hel vecka innan jag definitivt deklarerar mig vara framme.

- Ikväll blir det skidåkning, trots att armbågen fortfarande ger ifrån sig små känningar. Konsekvensen får bli att jag drar ner på intensiteten i åkningen. Ikväll ska jag inte sträva efter att åka fort, utan efter att åka avslappnat och med minimalt tryck i frånskjut med vänsterstaven.

- Marknaderna ser inte så där väldigt roliga ut just nu. Särskilt inte när det gäller några av aktieinnehaven. Visserligen tror jag, i brist på annan information, fortfarande på de två det gäller, på en 2-3 års sikt, men det är ändå inte skoj när det lyser rött. Annars ligger strategin fast och nästa vecka kommer de sedvanliga köpen enligt min valda viktmodell att genomföras. För det är egentligen i lägen som detta som klokheten i en sådan strategi småningom har en chans att visa sig.

- Deklarerat har jag gjort. Kvarskatt blir det.

- Ute snöar det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Fördelning inom Min Egen Fond