Läget

Några spån:

1. Gårdagens löprunda var både upplyftande och nedslående. På den positiva sidan fanns att jag jämfört med förra gången jag sprang samma sträcka sänkte kilometertiden med 12 sekunder. På den negativa sidan finns att det är långt kvar till målet att klara 5 km med en kilometertid under 6 minuter.

2. Träningsläget är annars så att jag nu ska "släppa upp" mig under den här veckan, vilket innebär att jag lättar på träningsbelastningen. Morgondagens styrkepass kommer att genomföras med lättare belastning än vanligt. Onsdagens löptur kommer att göras kortare än vanligt och tempot ska hållas ner så att turen känns lätt och behaglig. På torsdag springs motionslopp, men ambitionen är inte att göra tid, utan att hålla lätt och behagligt tempo och se det hela som ett träningspass.

3. Sparandet sker nu mekaniskt enligt vald viktmodell och rullar i stort enligt plan. Avståndet till miljonen i finansiella tillgångar är nu 24 månader. Från och med nu visualiserar jag det avståndet i diagrammet nedan.

4. Vardagskonsumtionen måste under juni bromsas. Skälet till det är gårdagens inköp av ny padda, då spöken tagit befälet över den gamla så att den är oanvändbar. Den äldsta används nu enbart som Spotifyspelare så länge den nu kommer att hålla.

5. Rensningsprojektet (som handlar om att helst bara ha den minimum av prylar jag använder mig av) har legat på is ett tag. Men framöver ska jag gå igenom beståndet och komma till skott. Kläderna är först ut där en hel del ska bort.

6. Inköpslistan börja dock fyllas på. Främst är det en del inventarier som behöver skaffas, ty det börjar bli dags att göra hemmet mer trevligt att vistas i. Nuvarande möblemang består av rat. Ny köksmöbel behöver skaffas, liksom ny soffa och en matta till vardagsrummet. Därtill behöver jag en hallmöbel (byrå) av trevligare modell än den jag har. Den nya medieavgiften som kommer medför även att jag nu till slut kommer att köpa en TV. Konsekvensen blir att vardagskonsumtionen kommer att behöva hållas ner under andra halvåret.

Ungefär så ser det nu ut. Här.

Diagrammet:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget