Pingst

Och jag har nyss noterat att MEF skuttat uppåt igen.

I nyhetsflödet förekommer artiklar om börsyra blandat med experter som menar att man bör sälja nu. Undrar om de själva gör det eller om det bara är tomprat. De har ju betalt för att säga saker de där, men deras egna agerande är som alltid höljt i dunkel.

Själv fortsätter jag som vanlig. Just nu gör jag ingenting, utan avvaktar nästa lön. Förutom då att jag ledsnat på min Afrikafond och byter den mot annan Afrikafond. Utbudet av rena såna är begränsat, men den jag äger har mest bara varit dyr och dålig. Provar alltså den andra istället.

Fick f.ö. tilldelning av aktier i SolTech Energy, men bara en tiondel av vad jag ville ha. Litet trist, men hittills ser det i alla fall ut som att jag köpt en krona för fyrtio öre, typ. Och det är ju bra, för alla kronor räknas.

Annars ägnas dagen åt slöande. Kanske ute i solen.

Det är varmt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer