Livet som lånehaj

För en tid sedan satte jag in en slant på Lendify, som är en marknadsplats för lån. I dagsläget har jag satt in 6000 kr där och 4000 kr till kommer att landa där i morgon.

För närvarande fördelar sig de slantar jag har där så att 4744 kr är investerade i lån, 250 kr är reserverade för lån och 1010 kr är tillgängligt för investeringar. Återbetalningarna har precis kommit igång och den influtna räntan uppgår hittills till 4 kr.

De investerade slantarna är idag fördelade på 20 lån med en löptid om 59 månader och en nominell ränta om 7,65 %.

När de 4000 kr som jag nyss förde över dit landar på kontot kommer jag att slänga in de 5000 kr som då blir tillgängliga för investeringar på autoinvesteringskontot för fördelning på fler lån. Sedan slår jag av på takten. Principen framöver blir att slänga in 5000 kr där var femte månad. Och sedan glömma att stället finns.

Det får tugga på helt enkelt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer