För otålig

Det är egen egenskap jag bär med mig. Och den ställer emellanåt till det.

Som nu.

För nu i veckan omsattes den i köp. Och därmed är kontantslanten inom Min Egen Fond slut, vilket minskar handlingsutrymmet en aning. Köpen ställdes till silver och en påfyllning av aktier i ett av innehaven. 

Det senare för att jag på sikt tror det vara klokt. Det förra för att slänga drivankare.

Just nu ser det dock obetänksamt ut, men gjort är gjort och nu låter jag saker och ting bero några veckor.

En konsekvens av köpen blir också några smärre justeringar av den önskade viktmodellen. I huvudsak ligger spåret mot årsskiftet fast. Den offensiva andelen i MEF ska sakta ökas.

Men sedan? Kikar jag på utvecklingen längre bakåt tror jag att jag kommer att behöva en längre plan. Just nu fladdrar jag för mycket med dagsutvecklingen i hur jag tänker. Och det är inte bra, då det ökar risken för spontanköp av nu genomfört slag.

Nåja, fler reservslantar finns. Och till månadsskiftet kan jag kompensera de nu gjorda dumheterna.

Nu må semestern fortsätta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Ett partiprogram

Plan och verklighet