Några noteringar

1. Aktierna ner 3,3 % igår och 4,4 % hittills idag. Trist, trist, trist. Och fonderna lär även de gå ner en del. Inga åtgärder planeras, utan nu avvaktas det här. Återställandet av fegsnöret visade sig var en klok handling. Torrt krut finns, men än känns det för tidigt att slänga sig in och köpa.

2. Amazons etablering lär visst ha varit litet skakig. Och dyrare lär det visst vara att handla där. Hursomhelst är det konsekvenslöst för min del. Den vägen kommer inga av mina kronor ta. Lika litet som jag ägnar tid åt att glo på TV4:s plingplongprogram kommer jag att handla via den sajten.

3. USA-valet. Här håller man alla tummar man har för att Trump-skrället ska åka all världens väg. Någon åsikt om hur det kommer att gå vågar jag dock inte ha. Inte efter att fanskapet vann förra gången.

4. Coronaspridningen oroar. Och tålamodet med folk som inte klarar av att följa restriktionerna är nere på noll.

5. DN prenumererar jag inte längre på. Populistgreppet att ge aktivist plattform gjorde för min del att blaskan tappade all trovärdighet. Följer fortsättningsvis nyhetsflödet på annat sätt.

6. Det är märkligt, ändå, att man tillåter folk att bära vapen i vallokaler i (delar av) USA. Kan man här tycka. Om det nu är sant.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer