MEF Januari 2021

Snävar in perspektivet och kikar på hur det gick i Min Egen Fond under månaden.

Fonder: +2,6 %
Aktier: -3,7 %
Spekulationer: +18,4 %
Räntefonder: +0,65 %
Totalt: +2,6 %

Bland fonderna var det framför allt Asien, läkemedel, teknik och miljö som bidrog positivt, medan Latinamerika tyngde som vanligt. Spekulationerna har kraftig miljöprofil också och har gått bra. Där ligger också vinsten från Tesla-kortningen.

Aktierna består av ett antal investmentbolag som sannolikt kommer att stå och stampa ett tag. Det gör inget. Här är jag extremt långsiktig.

En bra månad, med en avkastning nära x4 vad jag räknar med normalt sett.

MEF är fortfarande litet i obalans, mest då jag har mer i kassan än vanligt, vilket beror på att jag känner mig litet osäker på hur våren kommer att bli.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Andra slags spekulationer

Vinster i välfärden