Dagens Topptips 2 31 dec 2021

Det är en aning fascinerande det här med att försöka förutsäga framtiden. I det här fallet när det gäller utfallet av åtta matcher på dagens Topptips. Åtta matcher ggr 90 minuter där 22 tjommar springer och jagar en sfär för att sparka den i nät. Övervakade av en domare, två linjemän, en fjärdedomare och ett okänt antal VAR-tjänstgörande.

I föregående inlägg lade jag ut dagens rad. Den bygger på strikt oddsspel utifrån kravet att raden ska innehålla två spikar och sex halvgarderingar.

Men nu fick jag för mig att göra en annan grej. 

För var match har jag tagit fram mått på lagens relativa styrka för fem variabler: tabellplacering (x1), form (x2), gjorda mål (x3), insläppta mål (x4) samt inbördes möten (x5). (Redovisar inte måttens konstruktion eller beräkningarna, men de är ganska rakt på sak.)

När jag nyttjar dessa mått skiljer sig de resulterande raderna åt jämfört med det oddsbaserade spelet för två matcher. Två tecken av fjorton behöver ändras.

Lägger ett spel till, med följande rader:

1
x2
12
1x
1
1x
1x
x2

Oddset för att det nya systemet ska gå in landar på 13. Den önskerad systemet innehåller landar på ett odds på 6401.

Önskeraden: 1x2x 1xxx.

Insatsen återbetalades, det blev visst något strul.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Varningsord