Spel idag

Skrev nyss ett litet längre inlägg om mitt spelande och dobblande under 2021. Och jag tänkte nog att inlägg om spelande och dobblande kan fylla sin plats på en blogg om privatekonomi. Vitsen med spel är ju ändå en förhoppning om vinst, även om verkligheten i allmänhet är så beskaffad att spel medför förlust.

Hursomhelst, idag har jag två spel igång:

1. Oddset
Fokus ligger på hockeyallsvenskan. Insatsen för spelet är 40 kr. I den serien spelar mitt lag, ett lag som jag håller på sedan eviga tider, även om jag nu inte bor kvar i den stad där laget har sin hemmaarena.
Matcher:
MoDo-Västervik: 1, till odds 1,76
Björklöven- Karlskoga: 1, till odds 2,01
Troja Ljungby-HV71: 2, till odds 1,71
Almtuna-Mora: 2, till odds 2,21

Det spel jag lagt är ett systemspel, 3/4, vilket innebär att jag vinner om minst tre av matcherna går in. När jag lade spelet angavs vinstspannet till 60 kr - 281 kr, det högsta värdet om alla fyra går in. Som synes, det handlar inte om några storvinster här.

2. Europatipset
Här spelas det på fotboll, på en kupong som till följd av årstiden är litet trist. League One i England är liksom inte det som intresserar mest och det är en del sådana matcher med. Insatsen här är 144 kr, på ett s.k. reducerat system 4-7-144, vilket betyder att man helgarderar 4 matcher, halvgarderar 7 och plockar ut två s.k. spikar. Skulle man spela s.k. matematiskt system, skulle det där kosta 10368 kr att lämna in, men nu reduceras antalet rader ner till 144 och om spikar och halvgarderingar går in, garanteras man i alla fall elva rätt. Chans har man naturligtvis också på tolv och tretton rätt, men det kräver litet extra tur.

Dagens spikar:
Match 2: Manchester City ska bara vinna mot Brentford, även om nu det laget  är en aning intressant till följd av sin allmänna management-modell. City är utifrån mitt tittande i år helt lysande, så jag skulle bli väldigt förvånad om den inte fixar det statistikstyrda laget.

Match 8: Sporting Lissabon ska klara Portimonense. Det tycker jag. Absolut.

Tre engelska matcher är märkta för lottning idag, matcherna 6,10 och 12. Lottningar är trist, men ibland nödvändiga. Skället här är det där eländiga viruset. Avskyr det.

Dagens rad:
1x
2
1x
1x2
1x
1x
1x
1
1x2
1x
12
1x2
1x2

Oddset för den är 7,43 och då är man garanterad 11 rätt.

I systemet gömmer sig min önskerad: x2x 1xx x1x x2xx. Oddset för den är ca 4,6 miljoner. Går den in blir det pengar. Om den nu finns med bland de reducerade rader man har.

Omgången börjar kl. 20.00.

Sånt här förgyller ens tillvaro. Trots allt.

Resultat: Inga vinster, trots tre rader med 10 rätt på Europatipset.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Varningsord