Även en liten rensning

Är ju en rensning.

Försäljningen av kajaken har lämnat mig förnöjd, även om det var med visst vemod jag skildes från den. Men som steg i ambitionen att rensa onödigheter och annat krafs ut livet, var det en lättnad att bli av med tingesten.

För en stund sedan genomfördes ytterligare rensningsaktion. En begränsad sådan.

Den här gången handlade det om papper i det där vikarkivet jag har. I det samlas avtal och viktigheter som diverse årsbesked och sånt. Här slängdes allt som inte är aktuellt. Och den bantningen omfattade ca 75 % av innehållet.

Även det en lättnad. Mindre och mindre, är parollen numera.

Eller en av dem. En annan är rörlighet. Cykelprojektet är nu inlett. Syftet är att komma i form och orka litet mer. Två dagars avstående från cykling kompenserades idag. Så nu är jag igång med det. Här räknar jag med att effekterna ska börja kännas av om en månad ungefär.

Röra mig mer, banta prylmängden och fortsätta bygga sparande. Där är årets huvudmål.

Sen får vi se ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Fördelning inom Min Egen Fond