Fondtankar 2

Dribblar till ännu ett diagram. 

Den här gången mina fonder inom kategorin huvudregioner. Grafen visar aktuellt p/e för fondernas innehav ordnat efter den historiska vinstutvecklingen för dessa innehav.

Korrelationen är nu starkare än när aktuellt p/e ordnas efter förväntad vinstutveckling.

Funderingarna mina kretsar kring vilka ledtrådar den här typen av information egentligen ger för mina kommande insättningar i olika fonder. I grunden följer jag en modell där jag tilldelat dem olika vikter och låter dessa vikter styra mina fondköp. Processen är för tillfället och till skillnad från i fjol tämligen mekanisk.

Nå. I diagrammet nedan visas historisk vinstutveckling på x-axeln och aktuellt p/e på y-axeln.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Mina innehav: USA-fonden