Fondköp kommande veckor

Kommande löns avsättning till sparande uppgår till 7500 kr och jag har haft bryderier angående hur jag ska förfara med den slanten. Ett alternativ har varit att lägga slantarna på sparkontot och sedan avvakta hur det går med fondkurser och valutor och så. Ett annat alternativ har varit att strikt följa min Plan, som handlar om att köpa i linje med vald önskvärd viktning mellan fonderna för att så snabbt som möjligt få fördelningen dit jag vill.

Och mellan alternativen har jag velat hit och velat dit.

Men nu har jag stannat. Och bestämt mig.

Under kommande fyraveckorsperiod ska följande köp göras:

Asien - 1500
Afrika - 2000
Latinamerika - 3000
Östeuropa - 1000

Men jag köper inte allt på en gång, utan delar upp det hela:

Asien - fem köp à 300 kr
Afrika - fyra köp à 500 kr
Latinamerika - sex köp à 500 kr
Östeuropa - fyra köp à 250 kr

Köp genomförs på måndagar och på torsdagar.

Så får det bli.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer