Eftersatta saker

Mitt liv har under det senaste kvartalet präglats av flytt, vinteröverlevnad och jobb. Främst. Det har medfört att annat hamnat i skymundan.

1. Mina prylar. - Det går inte att flytta utan att det blir litet oordning här. Fortfarande finns några ouppackade kartonger och jag har inte riktigt koll. En del har rensats bort, men inte avförts. Annat har slagits ihop med andra liknande prylar, men inte organiserats. Några smärre köp har gjorts (lagerhyllor, böcker, t-shirts) men inte noterats.

Behöver alltså inventera, organisera, rensa och komplettera. Inköpslistor behöver skrivas, så att prioriterade val kan göras. Nya glasögon, diskmaskin och ny mobil konkurrerar högst upp på den ogjorda listan över mer kostsamma framtida köp.

2. Träningen. - Är på väg att återupptas, men tröskeln är nu hög. Sprang 2,4 km i förrgår. Och det tillfället räknas nu som startpunkt. Ikväll är det dags igen, samma sträcka, åt andra hållet. Till att börja med nöjer jag mig med joggingturer. Småningom måste jag hitta en modell att lägga in styrketräning också. Ambitionsnivån nu ligger på fyra pass i veckan. Tröskeltiden räknar jag med ska ligga på två veckor. Efter åtta pass bör jag vara igång. Det är dags nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget