Spekulationer i slaskaktier

Kikade på min historia i dessa också.

Det gick till så att jag köpte på mig en del småbolag med miljöinriktning, ungefär lika mycket i varje. Sedan tänkte jag mig glömma bort dem. Den bakomliggande tanken var att något eller några av dem kanske skulle visa sig vara framgångsrika nog för att helheten skulle bli bra. Jag for alltså med trålen på småbolagslistorna.

Efter ett tag kollade jag dem och drog då slutsatsen att det var bäst att avsluta äventyret, vilket alltså skedde med viss förlust, om än begränsad.

Nu kollade jag igen och har jämfört med kurserna när jag sålde.

Fem av de köpta har sedan dess gått framåt, mellan 28 och 90 %. Resterande nio har fallit, mellan 19 och 93 %.

Totalt skulle jag ha legat 12 % back på de där, om jag hade behållit dem fram tills idag.

Tror nog att jag i grunden ska hålla mig till fonder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Fördelning inom Min Egen Fond