Min Egen Fond - Avstämning

Ibland kan det vara värt att kika på hur innehavet utvecklats över litet längre tid och i jämförelse med annat.

Tabellen nedan visar hur det har gått för MEF (= alla konton på Avanza) sedan dess jag flyttade mitt sparande från storbanken (11 april 2016). Inlagt är också hur div. annat har utvecklats under samma tid. Utvecklingen för MEF anges i termer av Net Asset Value, precis som för vilken annan fond som helst.

Till följd av min placeringsinriktning brukar jag oftast jämföra mot DJ World Index.

Litet extra kan man fundera över valutaeffekter och så. (Utvecklingen för guld ges i termer av USD/troy oz.)

Men annars är jag rätt nöjd, för jämfört med mina antaganden om "normal" avkastning har jag en "överavkastning" om 16 %.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer