Bankbytesprocessen - uppstädning

Så. Då är man komplett installerad på de nya bankerna, som är Skandiabanken för vardagstjänster och Avanza för sparande. Man har bekantat sig med tjänsterna och börjar känna sig hemma.

Det mesta ska också vara lämnat på den gamla banken, Swedbank, men här återstår tyvärr en del kollar som måste göras.

Jag är nämligen osäker på om det gamla kreditkortet verkligen är uppsagt och avslutat. Isärklippt är själva kortet, men jag har inte fått någon bekräftelse på att själva krediten är avslutad. Så ett telefonsamtal måste genomföras för att bli helt säker på att det är klart. Och slut.

Sen har Swedbank ställt till andra besvär. Nötterna där spärrade samtliga mobila BankId jag haft, vilket de inte ska göra. Kutym är att man låter dem löpa till utgångsdatum, vilket i mitt fall skulle ha varit två år bort. Och det där hindrade under en fem-sex dagar access till nya banken. Tilltaget från Swedbanks sida gör att jag har blivit än mer stärkt i min åsikt att det har varit rätt att byta.

Och nu är det alltså bara några saker som behöver kollas att det blivit rätt.

Bytesprocessen inleddes den 11 april. Idag är det den 21 maj. Så lång tid ska det inte behöva ta. Trösklarna för bankbyte bör sänkas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Aktieläget

Förmögenhetssammanställning med extra allt