Det där med prylar

Jag för en lista över mina. Och listan omfattar i princip alla fysiska föremål jag äger. Utom förbrukningsgrunkor, som t.ex. den femlitersdunk såpa jag har i städskåpet.

Nå, listan omfattar 835 items. Till ett bokfört värde då om ca 181 tkr. - Värdet utgör en kombination av uppskattat loppis- eller Blocketvärde (beroende på vad det är) och nyanskaffningsvärde (också beroende på). Sannolikt något överskattat, även om jag genom regelbundna nedskrivningar försöker hålla den tendensen i schack.

Tjugoen prylar - 2,5 % av de prylar jag har - har ett åsatt värde om 1000 kr eller mer. Tillsammans är det åsatta värdet för dessa prylar ca 113 tkr, eller 62 % av värdet på de prylar jag har.

Bilskrället är den grunka som är den enskilt mest värdefulla pryl jag har. Den står för ca 35 % av prylarnas samlade värde.

Ambitionen är fortsatt att banta antalet.

Men det går inte så bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget