Spridda skurar

Slöar och låter tankarna vandra.

Har under kvällen bekantat mig med funktionerna i den nya bankens internettjänst och tycker att det känns lovande. Deras smarta tjänst för att följa upp inkomster och utgifter tilltalar särskilt, men slutligt omdöme får anstå tills en bit in i användandet.

I övrigt börjar jag känna mig nöjd också med den mycket tydliga uppdelning bankbytet ger mellan  vardagshantering och sparande. Det ena här och det andra där skapar tydlighet. Strömmarna ska, om jag nu kan hålla det, gå från Skandia till Avanza, men inte tillbaka. För att lyckas med det må tillräcklig buffert byggas upp på Skandiasidan. Och det ska nog inte bli så besvärligt.

Och nu när jag kollat in hur alternativen ser ut, stärks intrycket av att bankbytet verkligen går till något som är både billigare och bättre.

Bara några dagar kvar nu tills allt är på plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget