Perspektiv och uppmuntran

Det här med att spara och gneta kan ju emellanåt känns litet segt, så där månad för månad. Och då kan det kanske hjälpa med att kolla efter hur läget såg ut en litet längre period bakåt. Och jämföra.

Om jag nu jämför läget i april i år med april för två år sedan kan följande konstateras:

1. Värdet av mina samlade tillgångar har ökat med 25,8 %.
2. Värdet av mina finansiella tillgångar har ökat med 52,9 %.
3. Värdet av mina reala tillgångar har minskat med 9 %.
4. Värdet av mina skulder har minskat med 64,9 %.
5. Värdet på det egna kapitalet (nettot) har ökat med 50,8 %.

Det lönar sig att gneta på.

Ett steg i taget tar man sig en bra bit.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Fördelning inom Min Egen Fond