Min Egen Fond Q1 2017

För minnets skull sammanfattar jag utvecklingen på mina Avanza-konton för årets första kvartal. Årsdagen sedan överflytt från storbanken närmar sig också och då ska det bli intressant att skåda Sharpekvot och standardavvikelse för 12-månadersperioden. - Lat är jag, så jag ids inte räkna själv.

Utöver det som syns i bilden nedan består Min Egen Fond av en slant på Lendify. Och därifrån ramlar det också in en liten slant avkastning. För första gången är jag nu där fullinvesterad och insatta slantar är fördelade på 31 lån. Månadsvis ger det ca 200 kr i återbetalningar, varav ca 50 kr består av ränta. Hittills har jag slängt in 10 tkr där, men det kan bli mer under året.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer