Pilkastningsäventyret - Exit 1

Bland de aktier jag köpte på mig osett, så att säga, som del av min på-måfå-spekulation på smålistorna fanns ett bolag benämnt Ecorub. Efter litet googlande och annat snokande på nätet började jag under helgen dock tycka att det bolaget såg mer än konstigt ut.

Så idag gjorde jag ett försök att bli av med eländet, vilket lyckades. Och den samlade förlusten inskränkte sig till 0,1 % efter det att transaktionskostnaderna medräknats.

Nog för att syftet med det här experimentet är en aning äventyrligt, men somt bör man nog ändå hålla sig ifrån. Bland de som finns kvar i spekulationsinnehavet finns ytterligare två som nog bör rensas ut. Vi får se hur jag lyckas med det. Har jag tur kan det gå vägen och med riktig tur kanske också med en liten vinst.

Det bestående värdet av Ecorub-äventyret blev lärande kring hur såna företag dribblar omkring. Och det var nog värt litet småpengar i förlust.

Av med eländet blev jag i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer