Okunnig

Så känner jag mig just nu, när jag sitter i en soffa och inte ids försöka mer med H C Nygårdh-korsordet.

Har också precis läst ut Carolina Neuraths bok om HQ:s fall. Som ganska vanlig typ med tämligen ordinärt intresse blev den en ögonöppnare. Och det står tämligen klart att jag har grava kunskapsluckor som behöver fyllas.

Annars grunnar jag litet över mitt pilkastningsäventyr. Det är långt från säkert att det kommer att sluta lyckligt. Möjlighet finns och jag tycker att risken är värd att ta, då den satsade slanten helt täcks av tre månaders nysparande, om det nu helt går åt fanders, men det är inte en väg jag kommer att vandra framöver.

I övriga delar av innehavsväskan kontempleras risksänkning. Sannolikt väntar en eller ett par försäljningar till veckan. Slantarna går då in i räntefonderna ett tag.

Så till 95 % söker jag minskad risk och till 5 % spelar jag. Ett tag till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Mina innehav: USA-fonden