Alla kronor räknas

Men det är inte alla man uppmärksammar och skriver om. Och beroende på hur man på bloggen då fördelar uppmärksamheten över olika teman kan bilden bli en aning skev när det gäller de samlade effekterna av olika sparandebeslut.

Ett exempel: Jag skulle här kunna ägna mig åt att främst skriva om mina spekulationsaffärer. Och under juni har mitt spekulationsinnehav stigit med 6,75 %. Och det kan ju te sig mycket, så länge man inte tar sig in i min viktmodell och då noterar att mitt spekulationsinnehav inte står för mer än 1 % av innehavet i Min Egen Fond, som i sin tur inte står för mer än 60 % av mina samlade finansiella tillgångar.

Den nu aktuella uppgången på spekulationskontot medför att Min Egen Fond skyfflas upp med hela 0,0675 %. Och om då det totala fondvärdet ligger på 300 tkr gör det drygt 200 kr. Det är inte mycket.

Men alla kronor räknas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Aktieläget

Förmögenhetssammanställning med extra allt