På en buss

Uppskattar att det numera går att ladda mobilen i farkoster av sorten, då biljettköpsappen tydligen drog batteri utav bara fanders. Men tio procent på priset lockade in mig i den, annars hade jag betalt med kort.

Våren är nu här eller, rättare, vårvintern. Snön sjunker undan snabbt. Det är blött och sandigt överallt. Men lättare klädsel är nu möjlig och det är skönt.

Inga köp av kläder planeras. Nu slits innan det slängs och rensas. Standarden är så pass att jag klarar mig ett tag utan inköp.

Mars månad slutar på plus, trots högre utgifter för flytten. En nioprocentig uppgång för aktierna har varit välkommen, men mer om det i kvartalsrapport i morgon (nytt påfund på bloggen).

Fortfarande ilsk över Swedbanks agerande. Mest på grund av den uppvisade arrogansen.

Hade jag inte redan bytt bank, skulle jag göra det nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Omviktning