Spekulationsaffär - på prov - igen

Det är ju egentligen inte min grej, det där med korta spekulationsaffärer, vilket även visar sig i totalresultatet hittills för mitt lilla spekulationskonto.

Rent allmänt är det för mig tämligen svårt att gissa rätt när det gäller de korta svängningarna.

Men, men … ibland provar jag ändå och ibland går det bra, även om nu resultatet i kronor räknat rör sig om småsummor.

Bra idag innebär 7,7 % på affär som från köp till sälj varade i en timme och tjugo minuter.

Egentligen är väl min tanke att använda instrumentet för affärer med något längre räckvidd i tiden, men att dribbla med hävstångsprodukter med daglig avbränning och en hävstång (åt båda håll) om 20 gånger utvecklingen för den underliggande tillgången gör mig mest nervös.

Idag gick det dock bra. För ovanlighetens skull.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer