Bra bok

Håller för närvarande på att läsa boken Sammansvärjningen av Joel Dahlberg, som på en gång både är rolig och gör en heligt förbannad.

Ilskan grundas främst på min avsky för tramspellar som ljuger och undanhåller fakta när de besvarar ganska raka och enkla frågor om hur det ligger till.

Vad det handlar om? - Bankernas lurendrejerimarknadsföring av fondprodukter de kallar aktivt förvaltade, men som inte är det.

Artikel om boken finns här.

För egen del stärks jag genom läsandet i min ambition att lägga mer och mer av mina fondslantar i indexfonder. Jag har också börjat spana efter möjligheter att köpa på mig investmentbolag istället.

Bankerna har jag numera noll och inget förtroende för.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer