Mitt liv under ett dussin år

Sitter och tittar på ett diagram. Det som finns i bilden nedan. Tänker tillbaka. Tänker framåt.

Diagrammet speglar mitt liv sedan december 2006 och sträcker sig sedan knappt tre år framåt enligt den Plan jag nu har. Perioderna som visas är åren 2006 till 2008, åren 2008 till 2011, och därefter årsvis.

Det har hänt en del. Bra. Och dåligt. Dåligt i början, men bra nu.

Man kan nog uitifrån diagrammet gissa sig till en del om hur tillvaron varit. Vad som har hänt. I stora drag. 

Det övre diagrammet visar utvecklingen av mina finansiella respektive mina reala tillgångar. Det nedre visar utvecklingen av skulder och det som är mitt på riktigt.

Man bör ju inte gå mot framtiden med blicken stint i backspegeln. Men ibland är det bra att stanna upp, tänka efter. Och minnas varifrån man kommer.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Aktieläget

Förmögenhetssammanställning med extra allt