Bestyr

Idag är det tre veckor kvar till bostadsbytet. Nedpackning av mina prylar har nu nått så långt att alla böcker, dokument och en del annat har fått ta plats i kartonger. 

En väldig massa kartonger.

Och det där är den tunga delen. 

Böcker är ett jävla elände att ha när man ska flytta, men värre är den osorterade fotohögen och minnenas arkiv.

Nån gång ska jag ta tag i de delarna av bohaget. I minnenas arkiv finns därtill material nog till åtminstone en bok. Kanske skriver jag den någon gång.

Fram mot flytten ser jag med välbehag. Nyrenoverat, stort och centralt. Andra värden nu än hittillsvarande bostad, som valdes för att den var billig, liten och med en halvtimmes promenadavstånd till centrum.

Nu ska jag bara fundera ut hur jag ska kunna göra mig av med en soffa.

Kanske måste jag såga den i småbitar?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Aktieläget

Förmögenhetssammanställning med extra allt