Försöker förstå

Apples vinstvarning är en sån där sak jag inte riktigt begriper. Inte varningen i sig, utan den smittoeffekt den påstås ha för annat.

En annan sak jag inte begriper illustreras i den här tabellen:

Tabellen är snodd från sajt på nätet och visar med all önskvärd tydlighet att det inte gick så bra på USA-börserna igår. Och inte heller då i Japan, åtminstone inte i lokal valuta. Morgonrubrikerna var av den arten att åtminstone jag anade ett budskap om den totala katastrofen i antågande. Så jag var som beredd på att det skulle lysa rött nästan överallt idag.

Men inte. Istället lyser det grönt. Spanat har man nu på diverse nyhetssajter på jakt efter någon slags begriplig förklaring till det som händer, men där kammar jag noll. Och själv är jag för okunnig eller oinformerad att på egen hand hitta rimlig tolkning.

Konstigt tycker jag dock att det är.

I övrigt noteras att jag idag har 2171 kr mer kvar av den senaste lönen än jag brukar ha. Uppgiften kommer från appen Tink och det kan bli så att det främst kommer att vara den som kommer att användas för daglig styrning av min ekonomi. Söker ett sätt att förenkla det där nämligen, eftersom jag inte har någon större lust att ägna tid åt att följa upp div. enskilda budgetposter.

Nå, det där lär ordna sig med tiden. Med just den saken.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer