Söndagstrött

Det blev sent igår. Och en aning för blött. Så nu ligger man i soffan, slötittar på handboll och grunnar över investeringar.

Särskilt grunnar man över AP7 Aktiefond, som jag nu gjort mig mer beroende av igen. Kikade litet på innehaven i den fonden, som i antal uppgår till drygt 3000. Vilket borde innebära hyfsad riskspridning av pensionsslantarna mina.

Fördelningen över geografiska regioner är dock tämligen koncentrerad, med drygt hälften av fondvärdet placerat i USA. I Asien exkl Japan finns 12 % och i Japan 9 %.

Min Egen Fond (MEF) är ju i uppbyggnad inspirerad av den här fonden, men avviker genom att mindre satsats i USA och mer i Asien. Dessutom har jag i MEF en betydligt större andel i Sverige.

I övrigt går jag mot kostsam månad. Visserligen förberedd genom extrasparande ett par månader, men det kommer att kännas litet småsurt nu.

MEF har dock skuttat upp en 6 % eller så under januari.

Och det må man väl vara nöjd med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer