Fondköp April

Normalt sett gör jag sådana i anslutning till att månadens lön ramlar in på kontot.

Den här månaden har jag dock en känsla av - tämligen ospecifik - att det kan vara klokt att genomföra fondköpen tidigt.  - Vilket då innebär att jag tror att det kan tänkas gå uppåt under de tre-fyra kommande veckorna.

Underlag för det? - Inga solida analyser, bara en känsla.

Hur som helst. Köpen är gjorda. Enligt följande lista:

Asien: 1000 kr
Råvaror: 1000 kr
Japan: 500 kr
USA: 2000 kr

I huvudsak följer jag tidigare uttryckta tankar att öka min andel i Nordamerika. Av redovisade köp går 54 % dit. Och köpet av råvarufonden gör också att nivån på den andel av innehavet jag har i Västeuropa hålls på acceptabel nivå.

Så håller man då tummarna för att man inte har gjort en dumhet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Fördelning inom Min Egen Fond