Onsdagsmorgon

Det regnar. Och är grått.

Men lönen har landat på kontot, räkningssumman är överförd till räkningskontot och sparsumman till det nya sparkontot. Så dagen börjar ändå som den ska.

Den förhoppning jag har haft om att banköverflyttningens första steg skulle kunna slutföras den här veckan ser dock ut att komma på skam. Och även om man nu förvarnats om att det kan ta en två eller tre veckor att få det gjort, har jag ändå svårt att förstå att det ska måsta vara så. Med dagens teknik ska det inte behöva ta mer än en vecka.

Nåja. Till slut lär det dock bli klart.

Världsbörsläget ter sig dock småsurt. Men trots det ser det nu ut som att april ändå landar rejält på plus. Och det kan jag främst tacka guldet för. Började köpa på mig min guldfond i fjol. Och även om den först tappade en 20 % eller så ligger den nu rejält på den positiva sidan. Och jag räknar nog med att den fortsätter uppåt, om än under hyfsat stora kast.

Nöjd med det skeendet är jag i alla fall. Så långt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget