Mina innehav - det man nu äger (7)

Den andra sidoregionen jag håller mig med är Latinamerika. Sidoregionerna ska stå för 5 % av innehavet i Min Egen Fond.

Handelsbanken Latinamerika
Fonden är aktivt förvaltad  och ganska fokuserad. Förvaltningsavgiften är ganska hög, 1,60 %. Fonden ägs eftersom jag vill ha täckning över världen. Fonden ska enligt min viktmodell stå för 2 % av mina innehav.

I fonden finns nu 63 företag, där de tio största står för 40,2 % av fondvärdet. De tio största innehaven är: Itau Unibanco, Kroton Educational, Itausa Investimentos, BMF Bovespa SA Bolsa Valores Merc Fut, CCR, Ser Educational, Embotelladora Andina, Grupo Aeroportuario del Sureste SAB de CV ADR, Hortifrut och Promotora Y Operadora de Infraestructura SAB de CV.

Värderingen (p/e) ligger för närvarande på 14,2. Värdeutvecklingen sedan köp för mitt innehav ligger just nu på - 7,8 %, den enda fond jag äger med negativ utveckling. Det är ganska nyligen jag har gått in i fonden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer