Spekulationsaffär

De har ju inte varit så där väldigt lyckade, de affärer jag hittills gjort i spekulationer med kort perspektiv. Är för klåfingrig och otålig och okunnig. Så därför har jag låtit den procent av Min Egen Fond som är avsatt för ändamålet vila någon vecka.

Men det gillar jag inte heller. Spekulationsslanten ska vara aktiv och inte ligga på konto och samla damm. Så därför prövas nu ny variant.

Sålunda letade jag reda på den aktiefond som på mitt fondtorg gått absolut sämst de senaste tre åren. Och in i den slängdes spekulationsslanten. Planen är att låta slanten ligga i fonden åtminstone över sommaren. Beroende på hur läget då ser ut och om attraktiva alternativ då kan skönjas kan det då bli försäljning.

Så får det bli.

Så håller vi en tumme för Afrika.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Vinster i välfärden

Mina innehav: USA-fonden